တစ္ခါတုန္းက သူခုိးတစ္ေယာက္ဟာ ည တစ္ညမွာ နန္းေတာ္ကို ၀င္ျပီး ခုိးတယ္။ သူဟာ ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရား အိပ္ေဆာင္နားေရာက္ေတာ့အတြင္းက စကားေျပာေနတဲ့ အသံကို ႀကားရတယ္။
ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားဟာ မိမိတုိ ့မွာ သားေယာက္်ားနန္းလ်ာ မရွိတဲ့အတြက ဂဂၤါျမစ္ကမ္းမွာ တရားအားထုတ္ေနႀကတဲ့ ပညာရွီ ရေသ့တစ္ပါးႏွင့္ သမီးေတာ္ကုိ ထိမ္းျမားျပီး နန္းလ်ာဖုိ ့ တုိင္ပင္ေနႀကတာကိုး။ ဒီစကားကုိ ႀကားတဲ့အခါ သူခုိး စဥ္းစားတယ္။
`ငါဟာ အႏၱရာယ္မ်ားလွတဲ့ ဒီသူခုိး အလုပ္ကို လုပ္ေနရတာ တစ္ေန ့ မမိ တစ္ေန ့ မိမွာပဲ။ မိရင္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ရျပီး ငါ အက်ိဳးနည္းမွာ မုခ်ျဖစ္တယ္။ တကယ္လုိ ့ မနက္ျဖန္က စျပီး ဂဂါၤျမစ္ကမ္းမွာ ငါ ရေသ့ရဟန္းေယာင္ေဆာင္ျပီးေနရင္ ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို ရေကာင္းရဦးမယ္၊ ကံေကာင္းေထာက္မလုိ ့ ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို ငါရရင္ ငါ့တစ္သက္မွာ ဆင္းရဲျခင္း၊ ျငိဳျငင္ျခင္း ကင္းေတာ့မယ္´
ဒီအႀကံရတာႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း သူခုိးဟာ စိတ္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျပီး ေနာက္တစ္ေန ့ နံနက္က စျပီး ကမ္းနဖူးမွာ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ ေဆာင္ေနတယ္တဲ့။
မႀကာခင္မွာပဲ နန္းေတာ္ႀကီးက မွဴးႀကီးမတ္ရာမ်ား ေရာက္လာျပီး ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို သိမ္းျမန္းရန္ အႀကီးဆံုး ရေသ့ကို ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ႀကတယ္။ သူေတာ္ေကာင္း ရေသ့ဟာ ဃရာ၀ါသအမႈကို ဘယ္လက္ခံမလဲ။ သူတုိ ့က လူ ့ေဘာင္ကို စက္ဆုပ္လုိ ့ ေတာထြက္လာႀကတဲ့ ဥစၥာ။ သူေတာ္ေကာင္း အစစ္အမွန္ ရေသ့ေတြက ဘုရင္ႀကီးရဲ့ သမီးေတာ္ကုိ တစ္ေယာက္မွ လက္မခံႀကပါဘူး။ ဒီလုိႏွင့္ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ သူခုိး ရေသ့ဆီ ေရာက္လာႀကတာေပါ့။
မွဴးမတ္ေတြက အက်ိဳးအေႀကာင္း ေျပာျပီး ေလွွ်ာက္ထားႀကေတာ့ သူက မျငင္းဘူး၊ တုဏွိဘာေ၀ ဆိတ္ဆိတ္ေနျပီး လက္ခံလုိက္တယ္တဲ့။
မွဴးမတ္မ်ားလည္း ၀မ္းသာအားရ နန္းေတာ္ႀကီးကို ျပန္သြားျပီး ေနာက္တစ္ေန ့မွာ သူခုိးရေသ့ကို အခမ္းအနားႀကီးႏွင့္ နန္းေတာ္ကို ေဆာင္ယူဖုိ ့ သြားႀကတယ္။
ဒီလုိ အံ့ဘနန္း ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ အျခင္းအရာကို ျမင္ေတြ ့လုိက္ရတဲ့အခါမွာေတာ့ သူခုိးရေသ့ရဲ့ စိတ္ထဲမွာ အေတြးတစ္ခုေပၚလာတယ္။
`ႀကည့္စမ္း၊ ငါဟာ တုိင္းျပည္မွာ အေျခမဲ့ အေနမဲ ့အက်င့္ပ်က္တဲ့ အယုတ္ သူခုိးျဖစ္တယ္၊ သုိ ့ေသာ္ ဒီေလွ်ာ္ေတသကၤန္းကို ဆင္ျမန္းျပီ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ရုံမွ်ႏွင့္ တုိင္းျပည္ရဲ့ အထြတ္အထိပ္ ဘုရင့္ သမီးေတာ္ကုိ ငါ့အား ေဆာင္ႏွင္းဖုိ ့ ခုသူတုိ ့ ေရာက္လာႀကတယ္။ အင္း.. တကယ္လုိ ့သာ ငါဟာ အယုတ္မာေကာက္က်စ္တဲ့ အက်င့္ကို စြန္ ့ျပီး သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ယံုႀကည္ခ်က္ သဒၶါႏွင့္ က်င့္ႀကံအားထုတ္မယ္ဆုိရင္ လူေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ ငါ့ကို ႀကည္ညဳိေလးစားလုိက္မလဲ´ လုိ ့ ႀကံစည္မိျပီး ေတာ္ျပီ ဒီေန ့ကစ၍ ငါဟာ မြန္ျမတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားကိုပဲ အားထုတ္ေတာ့မယ္လုိ ့ သူ ့စိတ္ကို တံုးတံုးခ် ဆံုးျဖတ္ပစ္လုိက္တယ္။
ေနာက္ေန ့ ဘုရင္ကိုယ္တုိင္ သမီးေတာ္ကုိ လာေရာက္ အပ္ႏွင္းတဲ့အခါမွာေတာ့ ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္ ေျပာင္းလဲသြားျပီျဖစ္တဲ့ သူခုိးရေသ့က
`မင္းႀကီး ငါဟာ ယခုခဏမွာပင္ ကာမစၧႏၵ နီ၀ရဏတုိ ့ကို အျပီးတုိင္ သုတ္သင္ျပီးျပီ၊ သည္းခံေတာ့´ လုိ ့ ဆုိျပီး ျငင္းပစ္လုိက္ေတာ့တယ္။
ရွင္ဘုရင္ႏွင့္တကြ ပရိတ္သတ္ႀကီးဟာလည္း အတုအေယာင္ဘ၀က အစစ္အမွန္ျဖစ္သြားတဲ့ ရေသ့သူျမတ္ကို ပိုျပီး ႀကည္ညိဳသြားႀကတာေပါ့။
ဒီရေသ့ရဲ့ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္သဘာ၀မ်ိဳးကို ဗုဒၶက `ေယာနိေသာ မနသီကာရ´ လုိ ့ ေခၚေတာမူတယ္။ ေယာနိေသာ မနသီကာရဆုိတာကိုေတာ့ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းလုိ ့ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။
အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းဆုိတာက ဘာကို ေျပာတာလဲဆုိေတာ့ `ေလာကမွာ ေတြ ့ႀကဳံျဖစ္ေပၚလာသမွ် အေႀကာင္းကိစၥမွန္သမွ်ကို အေကာင္းဘက အျမင့္ဘက္ အျမတ္ဘက္ကို ေရာက္ေအာင္ လွည့္ျပီး စဥ္းစား ေတြးေခၚႏုိင္ျခင္း သေဘာ´ ပါပဲ။
ဘုရားေဟာေတာမူပံုကေတာ့
`ခ်စ္သားတုိ ့ မျဖစ္ပြားေသးတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြ ျဖစ္ပြားေစမႈ၊ ျဖစ္ျပီးတဲ့ အကုသုိလ္တရားေတြ ေလ်ာ့ပါးေစဖုိ ့အတြက္ ေယာနိေသာ မနသီကရမွ တစ္ပါး တျခားေသာ တရားကို ငါဘုရား မျမင္၊ ခ်စ္သားတုိ ့ ေယာနိေသာ မနသီကာရသည္သာ ႀကီးမားေသာ အက်ိဳးစီးပြားရရန္ အလုိ ့ငွာျဖစ္တယ္´ တဲ့။
အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္မႈဟာ ဘ၀မွာ ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးစီးပြားရဖုိ ့ အဓိက အေႀကာင္းျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ အဆံုးအမကိုလည္း ရင္တြင္း ႏွလံုးမွာ စြဲမွတ္ထားသင့္ပါတယ္။
ဆန္းလြင္ (ေရႊေတာင္တက္ ဒႆန)
ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားဟာ မိမိတုိ ့မွာ သားေယာက္်ားနန္းလ်ာ မရွိတဲ့အတြက ဂဂၤါျမစ္ကမ္းမွာ တရားအားထုတ္ေနႀကတဲ့ ပညာရွီ ရေသ့တစ္ပါးႏွင့္ သမီးေတာ္ကုိ ထိမ္းျမားျပီး နန္းလ်ာဖုိ ့ တုိင္ပင္ေနႀကတာကိုး။ ဒီစကားကုိ ႀကားတဲ့အခါ သူခုိး စဥ္းစားတယ္။
`ငါဟာ အႏၱရာယ္မ်ားလွတဲ့ ဒီသူခုိး အလုပ္ကို လုပ္ေနရတာ တစ္ေန ့ မမိ တစ္ေန ့ မိမွာပဲ။ မိရင္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ရျပီး ငါ အက်ိဳးနည္းမွာ မုခ်ျဖစ္တယ္။ တကယ္လုိ ့ မနက္ျဖန္က စျပီး ဂဂါၤျမစ္ကမ္းမွာ ငါ ရေသ့ရဟန္းေယာင္ေဆာင္ျပီးေနရင္ ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို ရေကာင္းရဦးမယ္၊ ကံေကာင္းေထာက္မလုိ ့ ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို ငါရရင္ ငါ့တစ္သက္မွာ ဆင္းရဲျခင္း၊ ျငိဳျငင္ျခင္း ကင္းေတာ့မယ္´
ဒီအႀကံရတာႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း သူခုိးဟာ စိတ္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျပီး ေနာက္တစ္ေန ့ နံနက္က စျပီး ကမ္းနဖူးမွာ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ ေဆာင္ေနတယ္တဲ့။
မႀကာခင္မွာပဲ နန္းေတာ္ႀကီးက မွဴးႀကီးမတ္ရာမ်ား ေရာက္လာျပီး ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို သိမ္းျမန္းရန္ အႀကီးဆံုး ရေသ့ကို ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ႀကတယ္။ သူေတာ္ေကာင္း ရေသ့ဟာ ဃရာ၀ါသအမႈကို ဘယ္လက္ခံမလဲ။ သူတုိ ့က လူ ့ေဘာင္ကို စက္ဆုပ္လုိ ့ ေတာထြက္လာႀကတဲ့ ဥစၥာ။ သူေတာ္ေကာင္း အစစ္အမွန္ ရေသ့ေတြက ဘုရင္ႀကီးရဲ့ သမီးေတာ္ကုိ တစ္ေယာက္မွ လက္မခံႀကပါဘူး။ ဒီလုိႏွင့္ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ သူခုိး ရေသ့ဆီ ေရာက္လာႀကတာေပါ့။
မွဴးမတ္ေတြက အက်ိဳးအေႀကာင္း ေျပာျပီး ေလွွ်ာက္ထားႀကေတာ့ သူက မျငင္းဘူး၊ တုဏွိဘာေ၀ ဆိတ္ဆိတ္ေနျပီး လက္ခံလုိက္တယ္တဲ့။
မွဴးမတ္မ်ားလည္း ၀မ္းသာအားရ နန္းေတာ္ႀကီးကို ျပန္သြားျပီး ေနာက္တစ္ေန ့မွာ သူခုိးရေသ့ကို အခမ္းအနားႀကီးႏွင့္ နန္းေတာ္ကို ေဆာင္ယူဖုိ ့ သြားႀကတယ္။
ဒီလုိ အံ့ဘနန္း ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ အျခင္းအရာကို ျမင္ေတြ ့လုိက္ရတဲ့အခါမွာေတာ့ သူခုိးရေသ့ရဲ့ စိတ္ထဲမွာ အေတြးတစ္ခုေပၚလာတယ္။
`ႀကည့္စမ္း၊ ငါဟာ တုိင္းျပည္မွာ အေျခမဲ့ အေနမဲ ့အက်င့္ပ်က္တဲ့ အယုတ္ သူခုိးျဖစ္တယ္၊ သုိ ့ေသာ္ ဒီေလွ်ာ္ေတသကၤန္းကို ဆင္ျမန္းျပီ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ရုံမွ်ႏွင့္ တုိင္းျပည္ရဲ့ အထြတ္အထိပ္ ဘုရင့္ သမီးေတာ္ကုိ ငါ့အား ေဆာင္ႏွင္းဖုိ ့ ခုသူတုိ ့ ေရာက္လာႀကတယ္။ အင္း.. တကယ္လုိ ့သာ ငါဟာ အယုတ္မာေကာက္က်စ္တဲ့ အက်င့္ကို စြန္ ့ျပီး သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ယံုႀကည္ခ်က္ သဒၶါႏွင့္ က်င့္ႀကံအားထုတ္မယ္ဆုိရင္ လူေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ ငါ့ကို ႀကည္ညဳိေလးစားလုိက္မလဲ´ လုိ ့ ႀကံစည္မိျပီး ေတာ္ျပီ ဒီေန ့ကစ၍ ငါဟာ မြန္ျမတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားကိုပဲ အားထုတ္ေတာ့မယ္လုိ ့ သူ ့စိတ္ကို တံုးတံုးခ် ဆံုးျဖတ္ပစ္လုိက္တယ္။
ေနာက္ေန ့ ဘုရင္ကိုယ္တုိင္ သမီးေတာ္ကုိ လာေရာက္ အပ္ႏွင္းတဲ့အခါမွာေတာ့ ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္ ေျပာင္းလဲသြားျပီျဖစ္တဲ့ သူခုိးရေသ့က
`မင္းႀကီး ငါဟာ ယခုခဏမွာပင္ ကာမစၧႏၵ နီ၀ရဏတုိ ့ကို အျပီးတုိင္ သုတ္သင္ျပီးျပီ၊ သည္းခံေတာ့´ လုိ ့ ဆုိျပီး ျငင္းပစ္လုိက္ေတာ့တယ္။
ရွင္ဘုရင္ႏွင့္တကြ ပရိတ္သတ္ႀကီးဟာလည္း အတုအေယာင္ဘ၀က အစစ္အမွန္ျဖစ္သြားတဲ့ ရေသ့သူျမတ္ကို ပိုျပီး ႀကည္ညိဳသြားႀကတာေပါ့။
ဒီရေသ့ရဲ့ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္သဘာ၀မ်ိဳးကို ဗုဒၶက `ေယာနိေသာ မနသီကာရ´ လုိ ့ ေခၚေတာမူတယ္။ ေယာနိေသာ မနသီကာရဆုိတာကိုေတာ့ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းလုိ ့ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။
အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းဆုိတာက ဘာကို ေျပာတာလဲဆုိေတာ့ `ေလာကမွာ ေတြ ့ႀကဳံျဖစ္ေပၚလာသမွ် အေႀကာင္းကိစၥမွန္သမွ်ကို အေကာင္းဘက အျမင့္ဘက္ အျမတ္ဘက္ကို ေရာက္ေအာင္ လွည့္ျပီး စဥ္းစား ေတြးေခၚႏုိင္ျခင္း သေဘာ´ ပါပဲ။
ဘုရားေဟာေတာမူပံုကေတာ့
`ခ်စ္သားတုိ ့ မျဖစ္ပြားေသးတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြ ျဖစ္ပြားေစမႈ၊ ျဖစ္ျပီးတဲ့ အကုသုိလ္တရားေတြ ေလ်ာ့ပါးေစဖုိ ့အတြက္ ေယာနိေသာ မနသီကရမွ တစ္ပါး တျခားေသာ တရားကို ငါဘုရား မျမင္၊ ခ်စ္သားတုိ ့ ေယာနိေသာ မနသီကာရသည္သာ ႀကီးမားေသာ အက်ိဳးစီးပြားရရန္ အလုိ ့ငွာျဖစ္တယ္´ တဲ့။
အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္မႈဟာ ဘ၀မွာ ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးစီးပြားရဖုိ ့ အဓိက အေႀကာင္းျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ အဆံုးအမကိုလည္း ရင္တြင္း ႏွလံုးမွာ စြဲမွတ္ထားသင့္ပါတယ္။
ဆန္းလြင္ (ေရႊေတာင္တက္ ဒႆန)
No comments:
Post a Comment